mandag 21. november 2011

Avskjedsfest med MOVEDUPCE - Slutten på et eventyr

Fredag 18.november 2011 hadde vi avskjedsfest med MOVEDUPCE, organisasjonen som vi har arbeidet for de siste 22 månedene. 


Det er en dag som jeg har ventet på lenge, men som hele tiden har ligget langt frem i tid. "Vi har god tid" har jeg tenkt. Som man ofte gjør om ting. Men så plutselig en dag så våkner du opp til nettopp den dagen. 


For meg markerte denne festen på mange måter slutten på to år med utveksling i Nicaragua. I tiden som har vært, så har jeg opplevd de fleste sidene ved Nicaragua - og jeg har elsket hvert sekund av det. Selv om kulturen noen ganger kan slå deg langflat, så er det verdt hvert eneste sekund. 


To år er ganske lang tid. For meg er det i alle fall lang nok tid til at jeg ikke vet helt hvordan jeg skal forholde meg til det å reise tilbake til Norge. Et eventyr er slutt- og et nytt skal begynne - nemlig resten av livet. Jeg får holde dere oppdatert. 


En ting som i alle fall er helt sikkert er at livet i Nicaragua, med menneskene, maten, tiden og naturen er noe av det vakreste som finnes, og jeg unner alle en smak av den søte honning som Nicaragua er. Velbekomme.


Avskjedsfesten var det vi som arrangerte. Vi spiste god middag på MochaNana cafè sammen med 17 førskolelærere og andre medlemmer av MOVEDUPCE. 


Det var taler, gaver, medaljer, klemmer, smil, tårer og stillhet. 


Kjære kolleger og venner i Nicaragua - Tusen tusen tusen takk for to uforglemmelige år. Vi vil aldri glemme dere. 




































4 kommentarer:

  1. ser ut some dere har hatt en uforglemmlig tid med mange god minner...det blir sikkert trist å forlate dette etter to år...

    SvarSlett
  2. Cecilie Byholt Lilleås22. november 2011 kl. 08:23

    Så flott skrevet og mange fine bilder. Får tårer i øynene bare av å se bildene og kjenne meg igjen på stedet :)Det er et liv i en "annen verden" og du og dere har vært heldige! Nyt de siste dagene og hils til Carolina. Jeg gleder meg til å se dere i Norge igjen også. Klem fra Cecilie

    SvarSlett
  3. Så fint skrevet og flotte bilder;) Jeg ser og har sett mye på dere opp igjennom tiden og forstår godt dere har fått noen år som aldri vil bli glemt og at det blir rart å komme hjem igjen. Gleder meg til å se dere, savnet dere masse;) Hils så mye til kjentfolk fra meg. Stor klem til dere alle sammen. Klem fra Else-Margrethe

    SvarSlett
  4. Det ser ut som om dere har fått en flott avskjed! Håper det bare blir positivt for dere å komme tilbake til Norge, selv om jeg skjønner veldig godt at det er rart.. Den følelsen kommer overraskende raskt syns jeg.

    Lykke til videre og god tur hjem til dere:)

    SvarSlett